Tästä syystä kehoni pysyy hyvässä kunnossa!

Kerran olen kokenut kisojen jälkeisen ”pullahtamisen” ja pakostikkin sitä tämän kokemuksen jälkeen aina miettii tapahtuuko se uudestaan. Onnekseni aikoinaan sain kroppani takaisin toimintaan ja vuosi vuodelta se toimiikin paremmin. Ainoa apu siihen on, että olen syönyt paljon. Olen tarkoituksella totuttanut kehoni korkeisiin hiilarimääriin, jotta pystyn syömään paljon näkymättä kehossani.

Nyt kun treenailen milloin sattuu miten sattuu niin olen keskittänyt hiilarit iltaan. Lounasaikaan jos syön raskaasti tulen niin väsyneeksi ettei työnteosta tahdo tulla mitään. Sen takia minulla on aina kaksi salaattiateriaa töissä ja aamuisin syön munakkaan.

Kotiin päästyäni saatan syödä paketillisen riisikakkuja jauhenlihan kera ja iltapalaksi aina 60g puuroa marjoineen + riisikakkuja (30-60g)+200g valkuaista. Näin olen ennen nukkumaan menoa aivan ähkyssä ja uni tulee paljon paremmin. Kroppani on dietteilläkin tottunut iltapainoitteeseen ”hh-tankkaukseen”, joten miksi muutaisin sitä mikä toimii. Totuudenmukaisesti myös tykkään nautiskella ruokaa rauhassa telkkarin ääressä, en kiireessä töissä. 😀

Joskus myös viiniä hyvässä seurassa <3

Liikunnan suhteen  olen ollut viimeaikoina laiska. Toki pyöräilen paljon, mutta salilla käynti näin ihanina kesäiltoina ei nappaa sitten millään. Kaikenlaiset ulkotreenit ovat mielestäni kesän juttu! Enää minulla ei ole pakonomaista tarvetta käydä salilla, jos se ei tunnu hyvältä. Paremman fiiliksen olen saanut kunnon porratreeneistä tai juoksemisesta. Suomen kesä on niin lyhyt, joten nautitaan siitä täysin rinnoin (huom. myös jätskistä ja grilliherkuista), vaikka muutama ylimääräinen kilo tulisikin niin ei haittaa!

Noudatan 80/20 sääntöä. Eli maanantaista perjantaihin syön siististi ja liikun oman mielen mukaan mahdollisimman paljon. Viikonloppuisin saatan vetää ”läskiksi”. Tavote kuitenkin olisi, että viikossa on vain yksi kunnon mättöpäivä, jolloin voi syödä kaikkea mitä mieli tekee. Nykyään minulla on mielitekoina erilaiset leivokset, keksit, falafelelejä voin syödä pussin ja karjalanpiirakoita 😀 Viime viikonlopun lauantaina ostin vain pikku pussin sipsiä ja vähän karkkia, mutta 8 karjalanpiirakkaa ja söin ne kertaistumalta. Sunnuntain brunssilla jatkui karjalanpiirakoiden ahtaaminen, voi olla että kiintiö tuli hetkeksi täyteen.

Kun maanantai taas koittaa on ihana palata tuttuun ja tervelliseen rytmiin, jolloin kroppa alkaa taas voimaan paremmin. Huomaan nimittäin jokaisen viikonlopun mässäilyn jälkeen kuinka väsyneeksi ja kiukkuiseksi tulen. Miksi ihmeessä teen sitä itselleni? Kai sitä jotenkin aivot antaa käskyn ”nyt saaat joten nyt syöt”, en tiedä.

Enää en myöskään kiellä itseltäni mitään, jos kaupassa nään jonkun uutuusherkun ja on tiistai ostan ilman sen kummempaa miettimistä. On ihana huomata, kuinka oma mieli alkaa rentoutumaan taas ruuan ja treenaamisen suhteen. Siinä kestää aikaa, kun on vuosi a vuosia ollut itselleen todella ankara ja suorastaan piiskannut itseään kaikkien herkutteluiden jälkee. Nyt ei ole sitä ongelmaa, onneksi.

Viikonloppua siis odotellessa!