NÄIN SYÖN JA TREENAAN

On tullut paljon kyselyitä miten treenaan ja syön tällä hetkellä. Niinkuin olen maininnut en herkuttele ennen Maaliskuussa häämöttävää lomaa, joten avaan teille hieman mitä tämä merkitsee. Haluaisin pikkasen saada kroppaa tiiviimmäksi näiden viiden viikon aikana, joten se vaatii puhdasta ruokaa ja treeniä.

Tämän viikon olen tehnyt pelkästää aerobista ja HIIT-treenejä, koska edellisestä kevyestä viikosta on viisi viikkoa aikaa. Huomasin viime viikonlopun Lahden treenejen jälkeen ettei kroppa tahtonut millään palautua. Vielä Keskiviikkonakin hermosto oli aika väsyksissä ja se vetää koko mimmin ihan löysäksi. Parempi siis levätä, jotta ensi viikolla pääsee taas kovien treenien pariin!

Pyrin treenaamaan salilla neljästi viikossa. Kaksi treeniä yläkropalle ja kaksi alakerralle. Teen yhden kovan takareisi-pakaratreenin viikkoon ja toinen jumppa on hyppy-loikkatreeni. Näin saan eri ärsykkeitä lihaksistolle ja ne ottavat treenit paremmin vastaan. Teen myös 2-3 aerobista viikkoon, joko illalla käyn todella kevyesti kävelemässä tai menen salille pyöräilemään. Katsotaan muutaman viikon päästä pitääkö alkaa nostamaan vähän sykkeitä aerobisessa kovemmalle, jotta kroppa alkaisi muovaantumaan. Tai sitten otan kävelyt aamuun tyhjään vatsaan niin rasva palaa tehokkaammin. Kerron tästä lisää myöhemmin.

Ruokailuni kiinnostavat kovasti, joten valaisen teitä hiukan. Olen muuttanut makrojakaumaani niin, että syön päivän kaikki hiilarit treenin ympärillä. Eli aamu-lounas-välipala akseli on pelkästää protskua,vihanneksia ja hyviä rasvoja. Vasta ennen treeniä syön hiilareita puuron tai riisikakkujen muodossa ihan reippaasti ja iltapalanikin on todella tuhti. Eilen snäppäsin iltapalani, joka sisälti riisikakkuja banaanilla, puuroa, pari munaa ja tomaatteja. Aika monta screenshotia tuo kuva sai 😉

Syön puhtaasti, mutta jos minulla on suden nälkä toki syön enkä kituuta itseäni aivan loppuun. En sentään ole kisadieetillä vaan pienellä kiristyskaudella. Joka viikko vielä pidän yhden päivän, jolloin syön joka aterialla hiilareita. Eli kevyt tankkaus viikottain pitää mielen virkeänä. Syön siis reippaasi puuroa, riisikakkuja, ruisleipää, mutta vähennän näinä päivinä protskun ja rasvan määrää. Katsotaan toimiiko tämä vai, joudunko tekemään radikaalimpia muutoksia. Ensimmäinen viikko takana eikä nyt voi sanoa, että mitään eroa näkyisi. Tulihan tasan viikko sitten syötyä noin 5000 kcal märäytys, joten kestää kropalla polttaa noista muodostuneet rasvat ensin pois 😉

Tässä nyt miten tällä hetkellä treenaan ja syön <3 Ihanaa viikonloppua kaikille!