8 treeniä viikossa

Minulta todella usein kysytään miten treenaan kisakaudella. Dietillä treenejä on tietenkin paljon enemmäin kuin kehityskaudella tai ainakin minulla on. Nyt voisin teille hieman avata tätä asiaa nimittäin viikonlopun tuplatreenien jälkeen olen ihan treenipäissäni 😀

Minulla on tällä hetkellä 8 treeniä viikossa, joista 4 treeniä teen lauantai-sunnuntai akselilla. Eilen tein tuplatreenit ensimmäistä kertaa ja se jännitti minua etukäteen kauheasti, mutta hyvällä tavalla. Lauantaina tein jalat kaksi kertaa ja tänään olka-ojentaja-vatsa + poseerausta x 2. Miten minulla riittää energiaa tähän? Tämä on toinen kysymys mitä paljon kuulen. Vastaus on se, että minulla on koko dietin ajan ollut joka viikko tankkauspäivä. Nyt sitä vietetään launtaisin niin energiaa riittää hyvin tuplareeneihin, kun kaloreita laitetaan suusta alas päivän aikana paljon. Eilisen tankkauksen ansiosta jaksoin myös tämän päivän teenit tehdä raivolla. Minulla palaa 400-450kcal per treeni, joten kovaa mennään!

Muuten viikolla minulla treenijako menee näin:

Selkä-rinta-vatsa
Jalat-pohkeet
Selkä-hauis-vatsat
Olkapää-pakara

Näiden jälkeen tulee viikonlopun tuplat. Olen oikeasti todella innoissani näistä, koska uskon tämän vievän kuntoni aivan uusilla svääreille. Tämä on nyt koko perheemme juttu ja viimeiset viikot painetaan kaasulaudassa. Moss oli viikonlopun vanhempieni luona riehumassa ja me pääsimme jopa eilen treffeille. Kävimme katsomassa Veljeni vartia-elokuvan ja lämpimästi voin suositella sitä. Ylitti kyllä meidän odotuksen, elokuva kosketti.

Nyt lepoa ja huomenna alkaa uusi viikko, josta voisin kertoa ensi postauksessa. Tuleva viikko tulee dietin suhteen olemaan täysin erilainen, nimittäin se on tauolla.

kristaseuna

4 vastausta artikkeliin “8 treeniä viikossa”

  1. Moikka!

    Haluaisin mielenkiinnosta kysyä taustaa treeneistäsi, kun käyt salilla noin monta kertaa viikossa. Olen seuraillut eri blogeja fitfashionilla ja huomannut, että osa käy salilla esim ”vain” 4 kertaa viikossa, mutta on silti huomattavan lihaksikas. Itse olet suhteellisen siro (vaikkakin myös lihaksikas!). Hateaanko monella treenillä sitä, että kasvatetaan energiankulutusta vai haetaanko spesifiä lihaserottuvuutta?

    Minulle tutumpi on tavallinen vaparifitness lajina (ystäväni harrastaa), nini siksi kyselen tyhmiä 🙂

    • Kyllä dietillä treenataan paljon enemmän kuin rakennuskaudella, jotta saadaan rasvaa palamaan. Syömällä pystytään pitämään tehty lihasmassa taas 🙂 Mikään kysymys ei koskaan ole tyhmä 🙂

  2. hurja määrä tuleeko yhtään lepopäivää? treenaatko ojentajia yhtään? paljon tankkauspäivän kalorit onko vapaasyönti vai lasketko kalorit/makrot? mitä mieltä iifym ajattelusta noudatatko itse?

    • ojentajia treenataan useasti viikossa. En viitisi tarkkoja kalorimääriä täällä kertoa, mutta paljon. 🙂 Ei ole vapaa syöntiä vaan tarkasti annetuilla ohjeilla. En noudata kilpailukaudella iifym, joillekin varmasti toimee sekin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 9
Tykkää jutusta