Fitness-kisat mielessä?

Pitääkö aina olla joku tietty tavoite minkä takia treenaan.. Viimeisen vuoden aikana olen treenaillut juuri sen mitä olen halunnut. En ole mennyt minkään ohjelman mukaan vaan tehnyt liikkeitä mitkä tuntuu hyviltä ja sarjojen pituudet on vaihdellut jaksamisen mukaan. Tiedostin, että koko edellisen vuoden loppu meni kisarupeamasta palautumiseen ja niinhän sen kuuluukin mennä. Jos mieli ei pysy kehon mukana, silloin on aivan turha repiä itsestään yhtään enempää.

Kuitenkin viimeisen 1-2 kk aikana olen alkanut treenaamaan taas ”tietoisesti”. Olen jaotellut viikkoon tietyn verran kuntosalitreenejä ja pyöräily on hoitanut aerobisen puolen. Tämä on vihdoin tuntunut hyvältä ja lisännyt huimasti motivaatiotani. En ole huudellut treeni-innostani täällä, koska pelottanut sen karkaavan taas. Näin ei ole käynnyt ja se on merkkinä siitä, että alan olemaan palautunut.

Olen vakavasti miettinyt myös valmentajan hankkimista, tai tiedän jo 110% kuka se tulisi olemaan. En ole vielä vain häneltä mitään kysynyt 😀 Haluan kehittyä ja antaa jonkun muun miettiä miten paljon minun pitää syödä/treenata, jotta se ei menisi yli/ali. Olen tunnetusti överi kuin vajari tyyppi ja en halua ajaa itseäni loppuun. Nämä päätökset tuntuvat vain niin isoilta, että niitä pitää tarkasti miettiä. Totuushan on se, että jos hankin valmentajan todennäköisesti haluan vielä tulevaisuudessa kisata. Pitääkö siis aina ollu tavoite? Minua se nähtävästi ainakin motivoi! Viimeiset kisadiettini menivät niin kivuttomasti ja fiksuilla ohjeilla etten missään vaiheessa sanonut ei ikinä.

Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan. Ehkä minulla ei olisi niin kauheaa kaamosmasennusta jos olisi valmentaja, joka pitää liikkeessä 😉

kristaseuna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 9
Tykkää jutusta