RUOKAPÄIVÄKIRJANI

*sisältää kaupallisia linkkejä

Päätin avata teille salaisen arkkuni syömisten suhteen. Isoin syy siihen on jatkuva kysely mitä syön ja miten kannattaisi lähteä rakentamaan terveellistä ruokavaliota.  Vuoden olen opiskellut ja opettanut omaa päätäni ”normaaliin” suhtautumiseen ja nyt vasta tuntuu, että olen sen saavuttanut. Tämän vuoksi en ole aikaisemmin halunnut julkisesti kertoa mitä/miten/miksi syön samoja raaka-aineita pitkin viikkoa, mutta nyt se tuntuu luontevalta. Me ihmiset kun olemme erilaisia ja pystyn myöntämään, että minulla selvästi jäi vähän ”päälle” kaiken punnitseminen ja krooninen tarkkailu mitä voin laittaa suuhuni.

Haluan edelleen pysyä terveellisessä ja säännöllisessä rytmissä, koska näin minun on todella hyvä olla fyysisesti. Huomaa myös henkisen puolen olevan vahvoilla, kun peilikuva miellyttää. Enää ei kuitenkaan aiheuta päänvaivaa muutokset, joita tulee lähes päivittäin. Tietenkin minua joskus harmittaa, jos en pääse ennen iltaa kotiin ja minulla jää jättipuuro annokseni syömättä 😀 Tässä ruokapäiväkirjaa, joka menee lähes aina samalla kaavalla, tietenkin riippuen pääsenkö kotiin tekemään puuroa vai en.

AAMUPALA:

kananmunavalkuaisia
soijalesitiiniä
vihanneksia/hedelmä
protskujuomaa

LOUNAS:

Vihanneksia/kasviksia niin paljon kuin jaksaa
tonnikalaa/kanaa
salsakastiketta
avokadoa/öljyä
riisikakkuja, välillä

VÄLIPALA

Protskujuomaa
Hedelmä ja vihanneksia

PÄIVÄLLINEN

ISO PUURO
leipää/riisikakkuja
jauhenlihaa
oliiviöljyä
vihanneksia vapaasti

ILTAPALA

ISO PUURO
leipää/riisikakkuja
valkuaisia
protskujuomaa
soijalesitiiniä

Näillä mennään suurin piirtein arkena, tietenkin tilanteet elää niin kuin tänään pääsen vasta illalla kotiin. Kävin kaupasta hakemassa leipäpussin ja kanaleikettä, jolla saan korvattua päivällisen. Olen sijoittanut kaikki hiilarit iltaan, koska se toimii kropalleni parhaiten. Töissä en voi syödä hiilareita ollenkaan, koska minusta tulee todella väsynyt ja myyntitöissä pitää olla skarppina! Fiksusti kun järkeilee ei tämä sen vaikeampaa ole. Onnellinen olen kuitenkin siitä ”vapauden” tunteesta, jonka olen löytänyt ruokailluideni suhteen.

Jos  olet juuri vasta aloittamasta elämäntapamuutosta terveellisempään suuntaan, suosittelen ehdottomasti hankkimaan juuri sinulle räätälöity ruokaohjelma. Näin saat tuloksia nopeasti ja pääset jyvälle kuinka aineenvaihduntasi toimii. Tulokset motivoivat!

<3:llä K

Liivit täältä / STADIUM

kristaseuna

16 vastausta artikkeliin “RUOKAPÄIVÄKIRJANI”

  1. Hei!
    Jos itse söisin aina suht samalla kaavalla niin äkkiä kyllästyisi..
    Rakastan esimerkiksi tehdä aamuihin ja välipaloihin paljon erilaisia smoothieita!

    Teetkö koskaan esim kalaa, keittoja, pastaa, protskupizzaa yms..? Missä on marjat? 😊

    • Monet sanovat samaa 🙂 minulle tämä toimii ja on helppoa. Syön kerran viikossa kalaa. Pastaa syön todella harvoin ei vaan ole mun juttu. Marjat tulevat kesäisin mukaan syömisiin, kun saa tuoreina!

  2. Jauhe on vissiin joku uus eläinlajike😁 Mutta lisää ruokapäiväkirjoja! Nää on mielenkiintoisia 🙂

    • Tehdään näitä sitten jatkossakin lisää 😉

  3. Kiitos postauksesta, tosi mielenkiintoinen 😊
    Mikä on sun ajatus maitotaloustuotteista? Itse käytän laktoositonta ja rasvatonta maitorahkaa ja raejuustoa, enkä ole havainnut niistä mitään sivuvaikutuksia, kuten turvotusta. Tuntuu vaan, että joka puolelta tyrkytetään nykyään maidottomuutta, ja jotkut jopa ”saarnaa” maitotuotteiden haitoista, kun sanon niitä käyttäväni, ihan ku myrkkyä söisin.

    • kiitos sinulle! Olen maitoallerginen ollut syntymästä saakka, joten ei ole oikein mielipidettä. Joillekkin sopii toisille ei. Jos sinulle ne sopii miksi jättäisit ne pois? 🙂

  4. Pakko viimein kommentoida kun olen postauksissasi niin usein ennenkin tätä miettinyt 😀 jauhenliha = eläimen nimeltä jauhi – lihaa. jauheliha = jauhettu liha

  5. Moikka, Pari edeltävääkin kommentoijaa on tainnut huomauttaa, mutta ihan oikeesti… se ei ole jauheNliha :”DD <3

  6. todella askeettinen mutta jos sulle sopii ok. mietin vain miten pidemmän päälle jaksat? mikä määrä on iso puuro jäi kiinnostamaan? mitä protskujuomaa ja hedelmiä suosit? hyvää tuossa on säännöllinen ateriointi.

    • Jaksan vallan mainiosti! Terveellinen ruoka tuo energiaa 😉 Tietenkin vkl vähän herkutellaan tai tankataan hiilareita. Huonommin jaksaa ne jotka syövät päivittäin piilorasvoja/suoloja.. Lihaproteiini on minun juttuni, koska olen maitoallerginen. Banaani ja omena ovat päivittäiset herkkuni.

  7. Haha itseäkin jäi kiinnostamaan tuo määritelmä ”iso puuro” 😀 Veikkaan että jää kakkoseksi omalle puurolleni!! Ymmärrän ettet halua kaikkia tarkkoja ruokamääriä kertoa ( mikä on erittäin hyvä, nimimerkillä ex-syömishäiriöinen), mutta puurohiutaleiden määrä kiinnostaisi kuitenkin 🙂

    • hahah kerro sinäkin sitten kuinka paljon syöt :D? Syön per ateria 80-100g puuroa, ihan parasta! En halua kertoa tarkkoja lukuja, koska jokaisella toimii eri jutut 🙂

  8. Mun silmään tuo ruokapäiväkirja näytti aika normi hyvältä/terveelliseltä ja monipuoliselta. Varmasti tulee vitamiinit, protskut, rasvat ja hiilarit hyvin saatuu pitkin päivää 😉 Miten pitkään olet syönyt ilta hiilaripainotteisesti? Mie olen kans huomannut että hiilari sopii paremmin iltaan 🙂 Aamuun hiilarit ei oikein sovi, koska iskee aika kova nälkä ja väsy (etenkin puuro annoksen jälkeen) ja etenkin jos aamupalan- ja lounaan väliin tulee pidempi väli. VAIKKA kuinka olen joskus yrittänyt syödä aamulla puuroa, mutta ei se vaan sovi xD Mitä kasviksia/vihanneksia syöt aamupalalla? 🙂

    • Olen syönnyt viime talvesta saakka näin 🙂 Syön aamulla yleensä minitomaatteja, nam! Kiva kuulla, että joku muukin on samoilla linjoilla!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 15
Tykkää jutusta