KUVAT ENNEN JA JÄLKEEN- TREENIN

Edellisen postauksen kommentit saivat taas ajattelemaan asioita eri kulmista.  Tosin nämä vesimyrkytykset eivät voi pitää paikkaansa,  koska muuten tuntisin jatkuvasti kauheaa oloa!  Tällä hetkellä eli ihanana lauantai aamuna kaikki on hyvin.  Tosin kuin eilen illalla salilla.. Treenasin jalat ja ennen loppuverkkaa vatsa turposi ilmapalloksi,  huhhuh.

Olen gluteenittomalla ruokavaliolla, koska vatsani ei tahdo kestää enää  normi puuroa.  Perunankin olen jättänyt pois,  vaikka sitä kovin haluaisin syödä. Ei voi johtua siis siitä. Eilen tietoisesti join vähemmän vettä koko päivänä (3,5 litraa)  eli ei johdu siitäkään.  Joni tajusi,  että kesken treenin juon jääkylmää vettä,  joten mitä jos se ei imeydy kunnolla?  Totta!  Hikoilen kovien treenien aikana,  joten juon silloin myös paljon.  Jääkylmä vesi kuumassa kropassa ei varmaan ole se paras vaihtoehto.  Ensi viikolla kokeilen tätä kikkaa ja toivotaan sen olevan avuksi.

Tässä kuvat eilen salilta ennen ja jälkeen treenin.

Pikkusen oli tuskaista ton pallon kanssa,  mutta heti kun kotiin pääsin syömään vatsakivut helpottivat.  Tässä on mysteeri,  joka varmasti on monen asian summa.  Ihanaa viikonloppua kaikille!

 

kristaseuna

22 vastausta artikkeliin “KUVAT ENNEN JA JÄLKEEN- TREENIN”

  1. Kuinkas paljon perunassa on gluteenia? 😃 Peruna on siis gluteeniton ihan luontaisesti kun ei viljatuote ole.

    • Hahha joo tiedän, mutta vatsani ei kestä enään perunaa ollenkaan. Se harmittaa, koska rakastan perunaa! Joten olen sen ja gluteenin jättänyt pois. 😉

  2. Sanoisin että kannattaa mennä lääkärille/urheilulääkärille, uskon että oire on ikävä ja mitä vähemmän tarvitsee siitä kärsiä niin sen parempi. Lääkäri voisi osata selvittää ja ohjata oikeaan ratkaisuun 🙂

    • Joo varaan ajan jos nyt ensi viikolla nuo jatkuu 🙂

  3. Joitko reeninaikana tai jälkeen buusteria tai palautusjuomaa… meinaan että minulla aiheuttaa kaikki ”treeni lisäaineet” myös gluteenittomat proteiinipatukat saman.

    • Olen jättänyt kaikki muut lisäravinteet paitsi palautusjuoman ja vitamiinit pois 🙂

  4. Mulla tulee sama ilmiö aina jos käyn juoksulenkillä. Se on ratkennut sillä, että en ikinä juokse muulloin kun aamulla tyhjällä vatsalla. Koska muuten mulla tulee ilmiö ”juoksijan vatsa”. Mun miehellä on ihan sama juttu.
    Kannattaa kokeilla googlettaa tuota juoksijan vatsaa, aika huonosti löytyy juttuja, mutta jotain on.

    Lisäksi mulla tulee joskus salitreenin jälkeen sama ilmiö, mutta vain silloin jos mun ruuat ja päivän rytmitys on vähän pielessä eli joudun liian tiuhalla tahdilla syödä päivän ateriani. Selkeästi liittyy siis jotenkin ruuan sulamiseen ja sen ruuan käsittelyyn…. Yksi mikä on auttanut, on tasakokoiset ateriat. Eli ei mitään isoa aamupalaa ja lounasta ja pientä välipalaa yms. Niinkuin usein tehdään, että välipalalla vaan pieni rahka ja banaani-tyylillä. Vaan kaikki ateriat samankokoisiksi. Vatsakin saa tasaisemmin täytettä eikä tuu välillä isoa ateriaa ja välillä pientä. Silloin voi salille mennä muutenkin esim. vasta kolmekin tuntia ”välipalan” (joka nyt ei sinänsä välipala oo vaan kunnon iso ateria) jälkeen, kun sitä energiaa on saanut tasaisesti päivän mittaan. Ei tarvi mennä niin nopeasti aterian jälkeen.
    Tosin tää liittyy mun muutenkin vaikeaan vatsaan eli ei sinänsä ehkä juuri tuota ongelmaa ratkaise. Halusin silti mainita.
    Tsemppiä!

    http://annikakotoneva.blogspot.fi/

  5. Sähän taisit ennen syödä kuiteski aika paljon enemmän hiilaria, tai ainaki blogia lueskelleena on saanu sellasen vaikutelman 🙂 Nyt kun oot varmaa dietin myötä vähentänyt hiilaria niin johtuiskohan siitä, kroppa reagoi tohon muutokseen tolla tavalla, jos oot kuitenki aika reiluja hiilari annoksia syöny ja kuitenki varmaa hyvin kroppa ne kestäny ku kuitenki niin hyvässä kunnossa oot koko ajan ollu!

    En tosiaan tiiä, tää oli vaan mun arvaus mikä tuli mielee 😀

    • Totta, olen miettinyt jos kroppa reakoi noin voimakkaasti HH vähennyksiin. Nyt kun hiilarit sijottuvat vaan treenin ympärille kuin aikaisemmin joka aterialle. Kiitos vinkistä <3

  6. Moi!

    Ihmetyttää, että ihmiset kiinnittää huomiota enemmän tuohon mahaan, kun mulle hälyttävää oli tuo kova päänsärky! Älä ikinä lähde treenaaman päänsäryssä.
    ”Jääkylmä vesi kuumassa kropassa” ei ole mitenkään totta, sen veden lämmitykseen siellä vatsassa kuluu todella vähän energiaa ja on käytännössä ihan sama, minkä lämpöisenä se vesi sinne mahaan menee. Veden on tultava hanasta kylmänä juomista varten, koska siihen lämpimään veteen liukenee aineita, esim metalleja.
    Vahdi päänsärkyä, jatkuuko se vielä. Jos vatsakin jatkaa outoa käytöstä, niin lääkäriin. Hehän he ovat kuitenkin ihmiskehon asiantuntijoita. Monesti tämmöinen itsediagnosointi ei toimi, koska ihmisten lääketieteellinen tietämys on erittäin pientä, edellisenkin postauksen kommentit ihan höpöhöpöä, ja syypää oireisiin on jotain, mitä talliaiset eivät tule edes ajatelleeksi.

  7. Ihan mielenkiinnosta, onko sulla tapana jättää kaikki laatikot ja ovet yms. auki? Kun vessanpöntön kansi näyttäisi olevan auki

    • Ootsä vähän pässi? Eiköhän puolella ihmisistä ole vessanpöntön kansi auki. Se ei ole mitenkään ihmeellistä.

    • Puolella ihmisistä? Ai niin no unohdin, että amiksia ja elämämkoululaisiahan on aika paljon

  8. Mulla on ollut sama juttu! Mulla tuli kylmän veden juomisesta joskus jopa huono olo… Nyt voin ainakin jonkin verran kylmempää juoda, en tiedä miksi 😀 Muuten, vettähän ei kannata syödessä juoda vaan aterioiden välissä, koska ne laimentaa vatsan sisältöä eli mahahappojakin.

    Veden imeytymiseen voi auttaa myös suolan lisääminen siihen 🙂

    • Tämäkin on ihan kummallinen väite, joka edelleen pyörii ihmisten keskuudessa. Vesi ei todellakaan, ei alkuunkaan, laimenna vatsan pH:ta tuolla tavalla. Suolahapon ansiosta olot ovat vatsassa erittäin happamat (pH ~2) eikä tästä syystä minkäänlaista muutosta siihen tule parista vesilasillisesta ja entsyymit jatkaa ihan normaalia toimintaansa. Pakko sanoa että suututtaa näin luonnontieteilijänä, että ihmiset uskovat ihan mitä sanotaan. Voisin itsekin aloittaa blogin, jonka omistaisin vaan sille, että korjaisin näitä hölmöjä fitnessuskomuksia. En pyydä että kaikki osaisivat kemiaa, biologiaa ja fysiikkaa, vaan toivoisin, että ei uskota kaikkea mitä ihmiset sanoo. Kun tulee luettua paljon urheilublogeja, niin huomaa, että mikään ei ole niin iso pseudotieteilyn tyyssija, kuin fitness. Älä siis sinäkään, kommentoija, enää jaa vinkkejä, joita et aidosti tiedä faktoiksi. Voin kertoa, että se väärän tiedon määrä on huikea, eli viikottain näistä blogeista kyllä löytää asioita, mitkä ei pidä tieteellisesti paikkaansa. Koittakaapa muistaa tämä ja katsokaa AINA mikä puhuja on ammatiltaan.

  9. Heippa! Osaatko kertoa vinkkejä miten selluliitista voisi päästä eroon? Jos se edes on mahdollista 😀

    • On mahdollista! Suosittelen hankkimaan räätälöidyn ruokaohjelman. Terveellisellä ja säännöllisellä ruualla saat selluliitit lähtemään. Minullakin oli vielä 4 vuotta sitten sellua reisissä 😉

  10. Itse kärsin rankkojen treenien jälkeen samasta vaivasta ja siihen olen pähkäillyt (ja lukenutkin paljon aiheesta) syyksi sen, että kovan treenin aikana verenkierto siirtyy lihaksiin, myös ruuansulatuksesta ja tämä ”ravistelee” vatsan luontaista toimintaa. Joillekin voi tulla rankan treenin jälkeen ripulia, ummetusta ja/tai turvotusta tämän syyn vuoksi… Tosi raivostuttava vaiva, toivottavasti saat kuriin 😌

    • KIITOS! tämä kommentti oli paras ja uskon sen johtuvan juuri tuosta <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta