NÄIN SYÖN JA TREENAAN

On tullut paljon kyselyitä miten treenaan ja syön tällä hetkellä. Niinkuin olen maininnut en herkuttele ennen Maaliskuussa häämöttävää lomaa, joten avaan teille hieman mitä tämä merkitsee. Haluaisin pikkasen saada kroppaa tiiviimmäksi näiden viiden viikon aikana, joten se vaatii puhdasta ruokaa ja treeniä.

Tämän viikon olen tehnyt pelkästää aerobista ja HIIT-treenejä, koska edellisestä kevyestä viikosta on viisi viikkoa aikaa. Huomasin viime viikonlopun Lahden treenejen jälkeen ettei kroppa tahtonut millään palautua. Vielä Keskiviikkonakin hermosto oli aika väsyksissä ja se vetää koko mimmin ihan löysäksi. Parempi siis levätä, jotta ensi viikolla pääsee taas kovien treenien pariin!

Pyrin treenaamaan salilla neljästi viikossa. Kaksi treeniä yläkropalle ja kaksi alakerralle. Teen yhden kovan takareisi-pakaratreenin viikkoon ja toinen jumppa on hyppy-loikkatreeni. Näin saan eri ärsykkeitä lihaksistolle ja ne ottavat treenit paremmin vastaan. Teen myös 2-3 aerobista viikkoon, joko illalla käyn todella kevyesti kävelemässä tai menen salille pyöräilemään. Katsotaan muutaman viikon päästä pitääkö alkaa nostamaan vähän sykkeitä aerobisessa kovemmalle, jotta kroppa alkaisi muovaantumaan. Tai sitten otan kävelyt aamuun tyhjään vatsaan niin rasva palaa tehokkaammin. Kerron tästä lisää myöhemmin.

Ruokailuni kiinnostavat kovasti, joten valaisen teitä hiukan. Olen muuttanut makrojakaumaani niin, että syön päivän kaikki hiilarit treenin ympärillä. Eli aamu-lounas-välipala akseli on pelkästää protskua,vihanneksia ja hyviä rasvoja. Vasta ennen treeniä syön hiilareita puuron tai riisikakkujen muodossa ihan reippaasti ja iltapalanikin on todella tuhti. Eilen snäppäsin iltapalani, joka sisälti riisikakkuja banaanilla, puuroa, pari munaa ja tomaatteja. Aika monta screenshotia tuo kuva sai 😉

Syön puhtaasti, mutta jos minulla on suden nälkä toki syön enkä kituuta itseäni aivan loppuun. En sentään ole kisadieetillä vaan pienellä kiristyskaudella. Joka viikko vielä pidän yhden päivän, jolloin syön joka aterialla hiilareita. Eli kevyt tankkaus viikottain pitää mielen virkeänä. Syön siis reippaasi puuroa, riisikakkuja, ruisleipää, mutta vähennän näinä päivinä protskun ja rasvan määrää. Katsotaan toimiiko tämä vai, joudunko tekemään radikaalimpia muutoksia. Ensimmäinen viikko takana eikä nyt voi sanoa, että mitään eroa näkyisi. Tulihan tasan viikko sitten syötyä noin 5000 kcal märäytys, joten kestää kropalla polttaa noista muodostuneet rasvat ensin pois 😉

Tässä nyt miten tällä hetkellä treenaan ja syön <3 Ihanaa viikonloppua kaikille!

kristaseuna

9 vastausta artikkeliin “NÄIN SYÖN JA TREENAAN”

    • Onhan tässä kehonkoostumus muuttunu ja haluun sitä taas muuttaa tiukemmaks ☺️

  1. Moikka!

    Mikä sun snappi on? Haluan ehottomasti päästä seuraa 🙂

    Mukavaa lauantaita!

  2. Näin päikkäreillä unta, että olit tullut mun vastaanotolle fysioterapiaan treenaamaan pakaroita. Olin ihan paniikissa, kun jokaisessa mun ohjaamassa liikkeessä sanoit aina vaan, että ”Ei tää tunnu!” 😄😅

  3. Ihanko tosissasi meinaat että kerta syömisestä kertyy rasvaa kroppaan😀

    • Ihan tosissaan meinaan jos syö viikkokalorit yli kulutuksen niin mässäily kyllä tarttuu kroppaan rasvan muodossa. Kun vedin yhen päivän aikana melkein kolmen pv kalorit ja hiilarivarastot on täynnä muuttuu loput rasvaksi valitettavasti. ;D Minulla ainakin tarttuu!

  4. Hei!
    Musta sun tekstissä voisi vähän enemmän pureutua johonkin faktoihin, eikä vain luetella pintapuoleisesti että ”aamuaerobinen polttaa enemmän rasvaa” niin mihin perustuen? (https://lihastohtori.wordpress.com/2013/02/17/tyhjalla-mahalla-aamuaerobinen-j/)
    Ja niinkuin edellinenkin kommentoija sanoi jos syö 5000kcal yhdessä päivässä ja oletetaan että normi syömismäärät olisivat esim. 1700kcal/päivä, tekisi se viikon jokaiselle päivälle jaettuna n.470 kalorin lisäyksen. Ja kuten kerroit olet lievällä kiristyksellä, eli kropassa lievää kalori vajetta, Ehkä enemminkin uskoisin tuon energian estävän kataboliaa kuin pamahtavan suoraan vatsaan ja 1000kalorin ylimäärkin vastaisi vain reilua 1 kiloa painossa. Riippuen tietysti mitä on syönyt runsassuolainen on voinut kerätä runsaasti nestettä.

    • Hyvä kun sinä jaksat avata näitä asioita paremmin 😀 mun blogia ei oo pakko lukea jos ärsyttää 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta