TOP 7 LIIKETTÄ, kuvina

Lepoviikko on yhtä tärkeässä osassa kehittymiselle kuin treeni viikkokin! Sitä vaan ainakin itse tuppaa aliarvioimaan, kunnes kroppa on kokovartalo kipsissä ja kankea kuin kanki. Päätinkin tällä viikolla panostaa venyttelyyn. Niin monta kuin on tekijää on myös mielipidettä venyttelystä. Minullekin jopa hieroja on sanonut päin naamaa, että ”venyttelyllä ei ole mitään merkitystä palautumiseen/kehittymiseen”. Tähän en aijo ottaa kantaa vaan venyttelen, koska minusta sen jälkeen on vetreämpi olo.

Eilen illalla Joni lähti salille ja päätin lähteä mukaan, venyttelemään jalkojani. Jalat ovat olleet kuin tykinkuulat yhtä raskaat ja kovat neisteisyyden takia. Haluankin näyttää teille parhaat liikkeet, joilla itse saan jalat kevyemmiksi.

Lonkankoukistaja on minulla todella huonossa kunnossa. Jopa vatsalihaksia tehtäessä koukistajat kiristää.
Lonkankoukistajat on minulla todella huonossa kunnossa. Jopa vatsalihaksia tehtäessä koukistajat kiristää.
Huomaatte varmaan kuinka kireänä etureiteni on, eipä ton alemmas pääse :D
Huomaatte varmaan kuinka kireänä etureiteni on, eipä ton alemmas pääse 😀
Takareisikin on todella jumissa, kun ''tuki jalka'' noin pahasti nousee lattiasta irti.
Takareisikin on todella jumissa, kun ”tuki jalka” noin pahasti nousee lattiasta irti.
Lähentäjät/nivuset/ reiden takaosa on jo vähän vetreäpi ;)
Lähentäjät/nivuset/ reiden takaosa on jo vähän vetreäpi 😉
img_8093
Pohkeita ei saa unohtaa!
img_8134
Kotonakin aina iltaisin venyttelen alaselkää, koska se on myös kovilla seisomisesta.
img_8185
Tällä liikkeellä saan pakaran parhaiten venytellyksi!

img_8200

Mitäs mieltä itse olette venyttelystä? Minkä treenipostauksen haluaisitte seuraavaksi?

kristaseuna

10 vastausta artikkeliin “TOP 7 LIIKETTÄ, kuvina”

  1. Ihan superhyödyllinen postaus! Kiitos❤️

    Ps. Saako kysyä, että missä olet nykyään duunissa? 🙂

  2. Olkapää, vatsa tai Hiit treeni postaus ois aivan super jees ! 🙂
    Tääkin tuli kyllä hyvää aikaan, kun olen nyt laiminlyönyt omaa kehonhuoltoa jo vuoden päivät.. jep hävettää ihan myöntää.
    Eikä lepoviikkoa ole tullut pidettyä koska tuntuu jotenkin pelottavalta aloittaa se. Mutta oon nyt päättänyt että venyttely pitää saada sisällytettyä arkeen jollain tasolla edes. Mun tavoite on venytellä/rullailla vähintään 1 kerta viikkoon, mutta mielellään 3.

    Osaatko suositella mitään tiettyä jumppatuntia/kehonhuolto tuntia millä ois helppo aloittaa. Tuppaan olemaan sellainen kaikki tänne heti nyt ja jos vähänkin pitää hengitellä rauhassa niin kerskittyminen herpaantuu enkä osaa ottaa tunnilla iisisti. Spagaati pitäs saada heti ja jalat niskan taa, tyyliin. Eli mistä aloittaa kehonhuolto? 🙂
    Kävin joskus vuosi sitten aina kerran viikkoon yin joogassa kun olin koko ajan aivan super väsynyt, silloin jaksoin keskittyä tuntiin kun tuntui ettei muuta jaksa. En kuitenkaan haluis ajaa kroppaa samaan tilaan kuin silloin ja siksi haluaisin aloittaa tän kehonhuollon nyt myöhään, kun sitten ei milloinkaan.

    • Hei, tehdään noi kaikki postaukset ehdottomasti. 🙂 Aloita ehdottomasti venyttelyllä, mutta lämmittele sitä ennen. Jooga on todella hyvä vaihtoehto tai hotjooga! Tsemppiä spagaatin harjoitteluun.

  3. Kiva kun tulee postauksia treeneihin liittyen! 🙂 Selkä/olkapää postaus vinkkeineen ois kiva 🙂

  4. Nää on kyllä kivoja postauksia!

    Oot Krista nyt terveen, onnellisen ja hyvinvoivan näköinen.
    Vaikutat elävän sellaista elämää, jota haluat.
    Tsemppiä tulevaan ja mukavaa joulun odotusta! 🙂

    • Voi kiitos <3 Tuli kyllä niin hyvä fiilis tästä kommentista, koska se on totta! Elän juuri nyt sitä elämää mistä olen aijemmin vain uneksinut. Ihanaa joulun odotusta myös sinne <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta