Projekti nimeltä jalat + kcal

Keväästä lähtien en ole ottanut mitään stressiä treenien suhteen. Olen liikkunut juuri siinä muodossa missä se on tuntunut hyvältä ja mi lloin se on tuntunut hyvältä! Minulle on tullut paljon kyselyitä, josko kirjoittaisin ”jalka projektistani”. Keväällä otin juoksemisen osaksi viikottaista ohjelmaani, jotta jalkani pysyisivät kiinteinä. Olen edelleen sitä mieltä, että jos päästäisin jalat valloilleen se ei imartelisi vartaloani. Omistan nimittäin lyhyet sääret, joten kaposempina niiden kanssa on mukavampi elää!

En ole tietoisesti halunnut kasvattaa lihasta oikeastaan mihinkään. Kun olen salilla teen juuri niin kovia treenejä mitä sillä hetkellä pystyn antamaan. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Jotain kehitystä on havaittavissa :)
Jotain kehitystä on havaittavissa 🙂

Olen tehnyt viimeiset 2kk salilla vain kerran viikossa jalat. Huomaan selkesti kuinka painoja saa lisätä tankoon, vaikka suurimman osan liikkeistä teen supersarjoina. Kehitystä on selvästi tapahtunut! Sarjapainot nousee ja hanuri kasvaa. Olen pystynyt pitämään kehoni suht rasvattomana, vaikka kerran viikossa syönkin (kaiken). Monet luulevat minun olevan arkisin 1500 kcal kieppeillä, mutta voin kertoa etten ole. Laskin päivittäiset kalorit ja ne liikkuu 2000-2200kcal + treenijuomat. Miksi lähtisin nostamaan ruokamääriä, koska noilla määrillä minulla ei ole nälkä ja oloni on hyvä!

Eli miten olen saannut jalkani pysymään kurissa? Ehdottomasti isoin avain on ollut puhdas ruokavalio! Minun tapauksessa juokseminen ja kerran viikossa jalkatreenikin on edesauttanut projektia.

Ihanaa sunnuntaita kaikille ja alkavaa viikkoa! Tänään onkin jalkapäivä ja eilisen herkuttelun jälkeen onkin virtaa kuin pienessä kylässä!

kristaseuna

6 vastausta artikkeliin “Projekti nimeltä jalat + kcal”

  1. mulla ei toimi puhtaasti syöminen, tai siis vaikka mitä teen niin kyl jalkoihin tulee selluliittia 🙁 sokeria en oo syöny vuosiin ja ruoka on pääosin puhdasta ja paljon rehuja jne ja viikkoon tulee 1-2 kävelyä tai crossaria ja pari kolme jalkatreeniä, silti muhkurat on ja pysyy. pitäs kiristää rasvat tosi alas et ne häviäis mut en nää siinä järkeä koska rasvattomana treenaaminen on aikamoisen riskaabelia ja tukalaa.

    • Onko sinulla henkilökohtaisesti laadittu ruokaohjelma? Sinulla voi olla esim rasva-aineenvaihdunta pysähdyksissä yms. Kyllä puhtaasti syömällä kropasta poistuu selluliitti ja kroppa muokkaantuu. Ps minullakin on ennen ollut sellua jaloissa ennenkun sain ensimmäisen ruokaohjelmani 😉

  2. ei kyllä ole, mutta kilppari käy hitaalla sekin varmasti vaikeuttaa hommaa? en halua mitään ruokien punnitsemisia sillä syömishäiriöaikoina vuosia sitten tein sitä ja se oli kamalan ahdistavaa touhua, siksi en ole ottanut ruokavaliota 🙂 muutenkin ollu tavotteena kasvattaa lihasta mutta alakertaan se jääkin muhkuroiksi..

  3. Moi Krista! Ensinnäkin pakko sanoa että olet kyllä mukavan oloinen ihminen ja niin sydämellinen kuva välittyy sinusta näin kirjoitusten perusteella💕 ja niin upean näköinen että huh! Kysymys olisi. Minkä verran hiilareita syöt jos kasviksia ja hedelmiä ei lasketa? Jos et omia määriäsi halua kertoa niin mikä olisi sinusta hyvä määrä ihan tavis liikkujalle? Itse syön varmaan liian vähän ja tarkoitan nyt riisi-pasta-viljahiilareita ilman kasviksia. Ja ihan sellainen normi arvio riittää kun kaikki silti yksilöllistä mutta noin suunnilleen 😊 kiitos äärettömän paljon jos ehdit vastata!💖 ihanaa joulun odotusta teille!!💕

  4. Kuinka monta kertaa viikossa käyt juoksulenkillä? Ja minkä pituisia lenkkejä? Suunnilleen.

    Mä teen itse 2 jalkapäivää ja 3-4 juoksulenkkiä. Ei meinaa jalat kestää kyllä millään.

    • Käyn 2-3 kertaa vk 45min lenkkejä. Kannattaa varmaan kokeilla 1 jalkareenillä/vk 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta