Miten olen vain 5kg saannut lisää kisapainosta?

”Fitnesspöly” käy nyt kuumimmilaan, nimittäin karsinnat on ohi ja jälipyykki alkanut. Vuoden suurimpaan fitness-viikonloppuun on enään 2 viikkoa ja jännitys tiivistynyt kuka kerkeää kiristymään ja kuka ei. Minä en ainakaan kerkeä 😀 Monen kisaajan matka jäi tähän ja nyt onkin tärkeä pitää pää kylmänä nimittäin dietin on jatkuttava!

Kristaseuna

Annan kultaisen neuvon, jota toivon että ensikertalaiset noudattavat, älä syö kaikkea mitä eteesi tuodaan! Teet vain hallaa itsellesi syömällä, et kenellekkään muulle. Se, että olosi on ”epäonnistunut” ei tee sinusta yhtään huonompaa fitness-urheilijaa! Kukaan ei väheksy suoritustasi, päinvastoin! Teit kaikkesi ja se riitti mihin riitti, nyt vain pää pystyyn ja kohti uusia haasteita. <3 Kaikki jotka kipuavat lavalle ovat voittajia. Kaikilla on ollut oma matkansa ja omat mutkansa, jotka ovat pitäneet suoristaa, jotta matka on voinnut jatkua. Muistakaa, että monen matka on jäännyt kesken jo ennen karsintoja!

Pystyn koko sydämelläni samaistumaan teihin, jotka koette epäonnistuneenne. Mutta katsokaa muo nyt, olen omasta mielestäni elämäni onnellisin ja nautin täysin rinnoin treenaamisesta! Olen todella tyytyväinen omaan ulkomuotooni ja arvatkaas mistä se johtuu. Siitä, että kevään kisojen jälkeen jatkoin kurinalaisesti reversediettiä. Annoin itselleni myös kerran viikossa löysää, mutta vain sen kerran! Muina päivinä jatkoin säntillisesti kehon palauttelua ja näin 6kk jälkeen olen TODELLA tyytyväinen itseeni, koska hoidin reversen kunnialla.

Muistan ensimmäisten kisojeni jälkeen kuinka halusin laittaa kaiken suuhuni mitä vain pystyin.. En uskonut ns. pullahtamiseen. Totuus on kuitenkin se, että kroppa on kisojen jälkeen kuiva kuin pesusieni. Siihen kun alat tunkemaan sokeria ja rasvaa niin turpoaa se sieni hyvinkin nopeasti. Tunsin itseni todella surulliseksi, koska en pystynyt mukamas millään hillitä omia himojani. Eli olen itsekkin kokenut tuon kuopan.

Fitnesslajit ovat todella vaativia kisakauden aikana, mutta väitän että vielä vaativampia ainakin henkisesti vasta kisojen jälkeen!! Silloin ei ole enää mitään tiettyä päivämäärää mitä kohti teet joka päivä koko päivän töitä. Olet niin sanotussa tyhjiössä ja se tuntuu rankalta, koska muut vielä jatkavat kisakausiaan kohti SM-kisoja. Se luja tahto, joka vei sinua eteenpäin matkalla kohti lavoja pitää saada myös nyt päälle! Ainoastaan sillä samalla tahdolla hoidat reversen kunnialla ja kehosi palautuu terveellisesti normaaliin tasapainoon ilman pullahdusta.

<3 Kribi

kristaseuna

8 vastausta artikkeliin “Miten olen vain 5kg saannut lisää kisapainosta?”

    • Oon 163,5cm pitkä ja painan 53-54 tällä hetkellä 🙂

  1. Siis näytät ihan uskomattoman hyvältä!!
    Voisitkohan osata kertoa, kun käyn salilla viidesti viikossa ja teen neljä aamuaerobista joista kolme on 60 min lenkkiä ja yksi on 30min kuntopiiri. Lepopäivinä eli kaksi kertaa viikossa syön hiilarittomasti. Painoni ei laske ollenkaan. Voiko se johtua mistä? Olen kyllä hiukan tiivistynyt mutta ihmetyttää miten aina kilpailijoilla laskee paino jne vaikka käyvätkin salilla. Miksi minun paino ei laske? tiedän siis että ei Vaaka ole se juttu mutta siis ihan mielenkiinnosta olen tätä pohtinut.

    • Niin siis haluaisin pudottaa ainakin viisi kiloa! Että kyse ei ole siitä etteikö sitä rasvaa olisi, kyllä on.

    • Kiitos kovasti! Todennäköisesti ruokavaliossa on jotain pielessä. Saatko tarpeeksi rasvaa ja hiilareita koska treenaat todella paljon. Kroppasi saattaa olla ns säästöliekillä. Suosittelen henkilökohtaisen ruokavalion hankkimista 😉

  2. Kerroit tuossa aiemmassa kommentissa pituutesi ja painosi. Onko sinulle tullut koskaan häiriöitä kuukautisten kanssa kun olet ollut dieetillä? Itse olen 160cm pitkä ja laihdutin viime tammikuuhun mennessä 53kg asti, pudotin noin 20 kiloa vähän alle vuodessa. Lopetin dieetin siihen 53kg ja samaan aikaan loppuivat kyllä kuukautiset. Olin aivan hämilläni, koska kuukautiset on AINA ollut säännölliset. Puolen vuoden päästä ne vasta palasivat, mutta olinkin siihen mennessä lihonut jo yli 10-15kg ainakin (olin masentunut, ahdistunut, stressaantunut). Onko se paino aina sidoksissa kuukautisten pois jäämiseen, eli se 53kg oli liian vähän minulle? Eli jos näin on, niin ei kannattaisi tähdätä noin alas? Syy miksi laihdutin niin paljon, oli se, että halusin kasvattaa lihasmassaa ja sitä ennen polttaa ylimääräiset rasvat pois (sehän nyt kusi ihan kokonaan :D) mutta siis ilmeisesti se rasvan määrä kehossa vaikuttaa ratkaisevasti, koska dieetin lopussa olin stressaantunut ja univelkainen, nyt olen edelleen pelkästään stressaantunut. Toisinaan myös univelkainen töistä johtuen.

  3. Aloitetaanko Reverse yleensä heti kisojen jälkeen vai pidetäänkö kisakunto vielä jonkin aikaa? Oletko törmännyt siihen ettei haluta luopua kisakunnosta vaan ollaan siihen tyytyväisiä(vaikkei se ehkä tervettä olisi)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta