TAVOITE ON ASETETTU, julkisesti

Millä treenijaolla treenailen tällä hetkellä? Tämä on kysymys johon aika-ajoin itsekin yritän löytää vastausta. Kirjoitin kisojen jälkeen (4kk sitten), että nyt tarviin happihyppelyn sali treenistä ja haluan löytää tähän sivulle uuden harrastuksen. Muistatteko kun aloin juoksemaan ja opin rakastamaan sitä flowta mikä siitä syntyy?

Sama meno on jatkunut tähän päivään saakka ja voisin käydä päivittäin 40min juoksu/hölkkä lenkillä, jos kroppani antaisi siihen mahdollisuuden. Nyt olen kantapään kautta oppinut, että 3-4 lenkkiä viikossa riittää oikein hyvin! Salilla teen välillä ohjelman mukaan ja toisinaan haluan soveltaa. Haluan tehdä juuri niitä liikkeitä mitkä tuntuu sillä hetkellä hyvältä, niinhän se kuuluisikin olla! Jos ylätaljassa olkapäät poksuu (niinkuin minulla) vaihda se vaikka talja pull overiin, aika yksinkertaista.

image

Nyt olen asettanut tavoitteen! Monelle tämä on pieni juttu, mutta minulle iso. Varsinkin kun kirjoitan sen tänne julkisesti on minun toteutettava se, eikä vaan haaveilla! Aijon juosta puolimaratonin! Eli ensi keväänä en ole kultsan kisalavalla vaan Helsinki City runilla! Juoksemisesta on tullut minulle puolen vuoden aikana varsinaista hyvinvointi ”huumetta”. Eilen juostessani 7km lenkkiä vesi sateessa, tajusin jälleen kuinka mahtavaa hommaa se on! Valehtelisin jos väittäisin, että näiden hyvien lenkkien jälkeen on monesti kotiin päästessä tullut fiilis, että illalla menen toiselle lenkille. Onneksi järki on päässä ja olen pystynyt jarruttamaan innostusta!

Salilla teen siis nykyään neljä treeniä ja ne tukevat juoksu harrastustani! En tee maximi painoilla, en hae ennätyksiä, en kerää lihasmassaa. Haluan pitää tämän hetkisen lihasmassani, joten salilla teen ylläpitävää treeniä. Se tuntuu minusta tällä hetkellä parhaalta! Olen myös päättänyt etten mene salille, jos tunnen kroppani väsyneeksi! Entinen Krista (tyhmä) ei olisi jättänyt treeniäkään välistä ellei olisi ollut pakko!! Onneksi tästä on kasvettu ja löydetty oma tie <3

Mitäs olette mieltä uudesta tavoitteestani?

kristaseuna

15 vastausta artikkeliin “TAVOITE ON ASETETTU, julkisesti”

  1. Hieno tavoite! Hyvästä aerobisesta kunnosta on paljon hyötyä elämässä verrattuna pelkkään lihaskuntoon salilla tehtynä. Olen itsekin juossut useamman puolimaran, varttimaran ja useita lyhyempiäkin kisoja, juoksu on oikein kelpo harrastus ja pitää terveenä. Kiva juttu kun olet siitä innostunut!

    • Voi vitsi miten makeeta nyt kun tavoite on asetettu! 🙂 Kiitos <3

  2. Ei nyt liity postaukseen oikeen mitenkään, mut taisit olla Fitnesstukun avajaisissa pyörähtämässä? Olin tosi hämmästynyt miten hirmu pieni ja siro sä olet! Tämä siis kohteliaisuus 😀 Luulin että oot paljon pidempi, mutta ootkin semmonen tosi söpön pieni 😀 Outo kommentti mutta oli pakko sanoa!

    • Eikä miten ihana kommentti 😀 <3 Olin joo käymässä, lenkin päätös oli Fitnesstukun avajaisissa ihan hiestä märkänä, hieman nolotti se hienhajun määrä 😀 Joo monesti on sanottu teletapiks ja taskukirpuks, kiitos toi oli kiva kohteliaisuus!

  3. Näin pitkällä harjoitteluajalla pystyisit helposti juosta keväällä maratonin. Puolikas on pikkujuttu hyväkuntoiselle ihmiselle! Sen pystyt juosta kevyesti jo tämän vuoden puolella.

    • Kiitos, olisi kiva juosta nyt jo alku talvesta, mutta en löytänyt mitään skapoja 🙂 Maltan harjoitella ja juosta keväällä!

  4. Tulin iloiseksi tästä postauksesta ja tavoitteistasi. Kuulostaa että olet löytänyt hyvän tasapainon, kehon kuuntelun ja intohimolajin. Ja se että pystyt jättämään salitreenin väliin, hienoa. Puolimaraton on oikein hyvä tavoite, onko aikatavoitetta? Monta treeniä tulee nyt viikossa? Teetkö salin ja juoksun samana päivänä?

  5. Kuulostaa mahtavalta! Oon itse kans harrastanut juoksua paljon ja pisin juostu matka on 30km. Tällä hetkellä kuitenkin keskityn enemmän salilla hikoiluun että saan mun kinttuihin vähän lihaa 😀

  6. Mahtavaa! Puolimaran olen itsekin kerran rämpinyt (uudelleen pitää mennä, ja olisi se kokonainenkin haaveena…), ja sen jälkeinen fiilis on ihan huikea! Tsemppiä projektiin 🙂

  7. Pitkänmatkan juoksijat näyttävät näivettyneiltä lihaksittomilta kuivan kesän oravilta..

    • Pitkänmatkan juoksijat ovat usein myös vauhdikkaita ja fiksuja ihmisiä, joilla on parempaakin tekemistä kuin haukkua netissä muiden ihmisten ulkomuotoa.

  8. Mä oon tuskaillut todella pitkään juoksun ja salitreenin yhdistämisen kanssa.
    Liian kova jalkatreeni pilaa lenkin liiankin helposti.

    Ehdottomasti postausta lisää tästä aiheesta!

    Kiva että muutkin liikuntalajit kelpaa kuin salilla puurtaminen.

  9. Juoksukalenterista löydät kaikki tapahtumat. Espoon rantapuolikas olisi vajaan kuukauden päästä.

    Kokeile myös suunnistusta ja pyöräilyä nyt kun olet vauhtiin päässyt.

    • Hei kiitos!! Pitää laittaa mietintämyssyyn 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta