Älä lässähdä lomalla!

Kesälomat lähenevät ja onnekkaimmat ovat lomansa jo aloittaneet. Haluan antaa teille pikku vinkkejä miten itse aijon pitää motivaatiotani yllä niin treenien kuin terveellisen ruokailunkin suhteen lomieni alkaessa.

image

Treenimotivaatio on monella hukassa, kun säät lämpenevät ja sisätiloissa ei haluaisi viettää yhtään aikaa. Hien saa hyvin pintaan myös ulkojumpalla! Viikonloppuna kun olimme mökillä tein aamuisin 45min kävely/hölkkälenkin johon kuului mäkispurtit. Aina löydät jonkun nyppylän mitä voi juosta ylös-alas. Itse tein 10 mäkivetoa lenkin päätteeksi ja  pakarat kiittivät! Myös hyppytreenit ovat suosikkejani ulkona! Valitse 4-5 eri hyppyliikettä, toistoja 20 per liike. Toistojen välissä ainoastaan 1-2 min tauko. Näin saat nopean ja todella tehokkaan treenin tehtyä vaikka lentokentällä 😀 Näitäkin tapauksia löytyy!

Kesäloma ja herkut, niitä on myös minun vaikea vastustaa! Erityisen tärkeää on juoda PALJON vettä, itse kannan vesipulloa jatkuvasti mukanani. Päivän aikana tulee juotua 4-5 litraa puhdasta vettä, näin neste kierto pysyy käynnissä ja olo ei tunnu turvonneelta. Monet sanovat, että suolan käyttöä kannattaa myös vähentää. Itse en sitä suosittele, koska kesällä hikoillaan paljon ja suonenvedot ovat varmoja jos ei suolaa laita koneeseen.

image

Marjat, vihannekset, kasvikset ovat kesällä parasta herkkua! Viikonloppuna söin monta rasiaa mansikoita ja pensasmustikoita. Niistä saa olonsa kylläiseksi, mutta ei tukalaksi! Yksi jätkipallo siellä tai täällä ei haittaa, kuuluuhan se kesään. Itse yritän nyt vältellä sokeria, koska siitä kroppani menee ”tukkoon” ja energiatasot laskevat. Minulla jalat keräävät myös helposti selluliittia usko tai älä varsinkin jos alan sokerin kanssa leikkimään!

Tässä muutama vinkki miten ei pääse lomien aikana lässähtämään. Yksinkertaisia juttuja, mutta muistetaan niitä myös käyttää! Pelkkä ajatus treeneistä ei riitä, eli hippulit vinkumaan ja ulos treenaamaan!

 

kristaseuna

2 vastausta artikkeliin “Älä lässähdä lomalla!”

  1. Toivoisin ihan hirmusesti ruokapäiväkirjaa!! Tai päivä sun kanssa!! 🙂 tee pliis 😀 haha
    Mulla sama ongelma et jalat kerää selluu. Syötkö muuten e-pillereitä?

    • Voin tehdä ruokapäiväkirjan, mutta en halua paljastaa tarkkoja määriä. Myös myday on suunnitteilla <3 En syö e-pillereitä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta