Treenaan, mutta paino ei tipu!?

Oletko aloittanut salilla käymisen painonpudotus mielessä, mutta paino ei vaan tipu?! Tähän voidaan löytää monta eri syytä. Kuntosali harjoittelu ilman ruokavaliokontrollia muuttaa kehonkoostumustasi ja pelisitä huomaat varmasti muutkoksen, mutta väitän ettei painonpudottajalle kuntosaliharjoittelu ilman ruokavaliota ole tehokkain tapa saada -KG.

Aloittelijalla säännöllinen fyysinen harjoittelu kyllä vähentää rasvamassaa, mutta samalla lihasmassa kasvaa. Intensiivinen kuntosaliharjoittelu ei tämän takia vaikuta painoon ILMAN ruokavaliokontrollia, nimittäin ensimmäisten kuukausien aikana lihasmassa kasvaa henkilön painosta riippuen n. 1kg/kk ja samaa vauhtia rasvamassa vähenee. Tulos on +/- 0kg. Väitän jos haluat tehokkaasti tiputtaa painoa niin pelkkä liikunta ei ole avainasemassa. Vaikka juoksisit päivittäin pitkiä lenkkejä paino tippuu todennäköisesti -1kg/kk, mutta pelkkä kontrolloitu ruokavalio ilman liikuntaa voi pudottaa painoa vähintään kaksi kertaa nopeammin 😉

image

Myös minulla oli vuosia takaperin uskomus, että juoksen ja treenaan kuin hullu niin kyllä saan painoa tiputettua ja kehonkoostumusta muutettua VÄÄRIN!

Jos mietimme vaikka kisadieettiläisiä, oikeastaan en tiedä yhtäkään joka ei olisi sairastanut tämän vuoden puolella, koska kova influenssapöpö jyllää Suomessa. Miten he silti kiristyvät tai ainakin pysyvät samassa kondiksessa vaikka eivät pääse ollenkaan liikkumaan? RUOKAVALIO! En pysty tarpeeksi painottamaan kuinka tärkeässä roolissa tämä on jos havittelet upeaa kesäkuntoa <3 Pelkästään terveellisesti syömisellä on miljoonia positiivisia vaikutuksia elämääsi ja terveyteesi!

Pidä itsestäsi huolta, kroppasi on sen anssainnut <3

p.s minulta voi tilata kattavan ja terveellisen ruokavalion kseuna@gmail.com

 

kristaseuna

2 vastausta artikkeliin “Treenaan, mutta paino ei tipu!?”

    • Moikka! Laita minulle spostia niin vastaan kattavasti 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta