VASTAUKSIA osa1

Kivoja kysymyksiä tuli, kiitos niistä! Haluan tehdä muutamassa osassa tämän postauksen, jotta voin mahdollisimman tarkasti vastata kysymyksiinne! Tästä tuli varmasti pisin postaukseni, jes!!

Ettekö jossain vaiheessa treenanneet ja viettäneet muutenkin paljon aikaa Linda Manuellan kanssa? Mihin tämä jäi?                                                Vietimme viime vuoden Lindan kanssa todella tiiviisti :)! Edelleen näämme salille, kun neiti on Suomessa, mutta kummallakin on niin kiire työelämässä ettemme ole kerenneet istahtamaan. Edelleen teen alihankintana työtä Lindan ja Jussin Fitnetille <3

Mitkä ovat lajisi kannalta mielestäsi parhaat puolesi ja missä on eniten kehitettävää?         Minulla on kapea vyötärö, joka on aina plussaa fysiikkalajeissa. Eniten kehitettävää on alakropassa, että saisimme sen mahdollisimman rasvattomaksi. Ravihevosen reiteni ovat aika dominoivat 😉

Miksi juuri bikini fitness?                                            Olen nuoresta saakka ollut yksilöurheilija telinevoimistelussa ja jo niihin aikoihin kehitimme fysiikkaa. Ihastuin lajiin, koska tiesin sen vaativan todella paljon! Kilpailut ovat vain bonus, mutta itsensä kehittäminen ja dieetin vaikeista päivistä selviäminen on parasta huumetta!

Millainen on treeni- ja ruokataustasi ennen lajia?Olen urheillut koko elämäni. Lapsesta saakka meillä oli telinevoimistelu treenit 5-6 kertaa viikossa. Ruokailu on aina ollut kysymysmerkki ja vasta 2011 aloin opettelemaan syömään oikein ja säännöllisesti!

Omat top5 motivaattorisi?

  1. Motivaatiomies 2. Oma kisakunto, jotta se on ensikerralla parempi. 3. Natalia Melo 4. Jutta Gustafsberg 5. Kaikki kilpaurheilijat

Kuinka paljon punttia ja aerobista teet ”offilla”? Entä dieetillä?                                                                  Ennen kehityskaudella en tehnyt ollenkaan aeroobista, mutta syksyn kisojen jälkeen tein 3-4 lenkkiä viikossa.Nyt kisakaudella teen 4 lenkkiä ja treenien päälle neljä 10min intervallia.

Montako treeniä teet viikossa?                                   Tällä hetkellä teen 5 salitreeniä ja 4 lenkkiä.
Jos haluaa lihasta, kannattaako lenkkeillä(kävellä)?Mielestäni voi lenkkeillä 2-3kertaa viikossa vaikka haluaa kasvattaa lihasta, kunhan muistat syödä yli kulutuksen.

Mikä sun perus iltapala on?
Iltapala on melkein aina 5 kananmunaa, oliiviöljyä ja pikkunen puuro.

Haluaisin kysyä sulta nyt valmistuvan PT:n näkökulmasta, että mitä mieltä olet nuorten henkilöiden maitotuotteiden ja kirjaimellisesti itse maidon käytöstä, kun ollaan vielä kasvavassa iässä (15-20v nuorukaiset)? Maidosta kun saa todella helposti kalsiumia, ja suht tasaisesti hiilaria ja proteiiniakin alhaisella energiamäärällä. Jos sulla olisi siis valmennuksessa vaikka 17 vuotias tyttö, joka treenaa kovaa ja tavoitteellisesti siellä punttiksen puolella, voisitko suositella hänelle maidon käyttämistä (olettaen ettei tule iho-ongelmia tai ole allergiaa tmv.)?

Oikein hyvä kysymys! Mielestäni nuorten ehdottomasti kannattaa käyttää maitotuotteita jos kroppa sen kestää! Itselläni on syntymästä saakka ollut ”ongelma” tämä maito, nimittäin olen allerginen. Minulla ei tule vatsavaivoja vaan lähtee henki kirjaimellisesti. En ole koskaan itse käyttänyt mitään maitotuotteita. Kaiken kalsiumini olen pillereistä saannut ja luuni ovat ainakin vielä ehjät.

Sitten, millaisilla ohjelmilla ja jaoilla itse yleensä treenailet?                                                                      3x viikossa jalat/pakara, olka-ojentaja-rinta, selkä-hauis

Ovatko aamuaerobisesi kävelyä/hölkkää/juoksua?                                     Voin tehdä 45min lenkkini aamulla/illalla. Käveleen reippaasti ja joka 5min oman kehonpainon liikkeitä.

Pidätkö herkkupäiviä? Oletko ikinä lipsunut ruokavaliosta?                                                                  Kun en ole kisakaudella tottakai pidän herkkupäiviä ja olenkin oikea herkkupylly jos sille päälle sytyn 😉 Kisakaudella en tietenkään herkuttele, kun omilla ruuillani. Nyt on pakko myöntää, että minäkin olen inhimillinen ja kerran ensimmäisellä kisadieetilläni lipsuin. Juoksin yökkärit päällä kauppaan ja ostin banaanilastuja. Vedin ne kertaistumalta ja sitten tuli morkkis, itkin, yritin soittaa silloiselle valmentajalleni, joka oli Thaimaassa. Lopulta sain ystäviäni kiinni ja sain purettua tunteet. Tämä tapahtui 3vk ennen kisoja ja luulin pilanneeni KAIKEN! 😀 nyt nauran tuolle tilanteelle. Sen jälkeen en ole kisakaudella kertaakaan lipsunut, koska tuo fiilis oli niin kauhea. Ne herkut pysyy kaupoissa ja saan niitä kun on oikea aika 😉

Onko sinulla hiustenpidennykset? 🙂 Jos kyllä niin minkä merkkiset/pituiset ja miten hoidat niitä? Minulla on ollut 16 vuotiaasta kaikenlaisia pidennyksiä 😀 Tällä hetkellä on clipsit id hairista,yritän kasvattaa omaa hiusta 🙂

Minkälainen olet luonteeltasi? Oletko enemmän rauhallinen vai räväkkä?                                                Olen todella räväkkä ja tempperamenttinen. Mutta samalla rakastava ja huolehtivainen!! Olen myös tunnetusti nopea liikkeissäni ja onneksi Joni toimii jarruna! Tarvitsen myös paljon huomiota kotona, yhden lapsen syndrooma 😉
Oletko opiskellut jotain muutakin kuin personal traineriksi? (esim. amk:ssa…).                                          Olen valmistunut Meekonomiksi 2008.
Mistä olet alun perin lähtöisin? Eli missä olet asunut lapsuutesi/nuoruutesi?                                      Olen asunut 17 v saakka Keravalla. Sitten oli pakko ”aikuistua” ja muuttaa väkisin pois kotoota. Kyllähän se kasvatti ja oppi arvostamaan rahaa, koska se ei kasvanutkaan puussa. 😉
Miten sun ja Jonin tarina sai alkunsa?                           Meidän tarina alkoi 2014 juhannuksena, Himoksella. Parin sanan vaihtamisen jälkeen otin Jonin naamasta kiinni ja pussasin. Se oli sit siinä <3

image

Haluatko lapsia?                                                             Ehdottomasti haluan ainakin yhden! Tässä alkaa jo kello tikittää, koska ennen 30v se olisi ihanteellista <3

Kiitos rakkaat lukijat kysymyksistänne, huomenna tulee osa 2! Jaksatteko lukea kakkos osaa?

Vielä kerkeää kysymään 😉

 

 

 

kristaseuna

7 vastausta artikkeliin “VASTAUKSIA osa1”

  1. siis kävelet 45min ja lenkin aikana teet 5min välein esim. kyykkyjä? ymmärsinkö oikein. onks sulla pienet painot nilkoissa?

    • Mielestäni hyvä sääntö on tässäkin asiassa kohtuus. On eri elätkö pelkillä maitotuotteilla vai juotko päivässä pari lasia maitoa 😉

  2. Hahaaa mulla on kyllä tuo yhden lapsen syndrooma, vaikka omistan kaks sisarusta ja olleet aina matkassa mukana 😀 Kiva kun teit tällaisen, auttaa uutena lukijana paremmin mukaan blogiisi 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta