Miten syön offilla

Miten se peli sitten menikään!!!!! SUOMI on maailmanmestari!!! Hyvä pikkujellonat <3

Ajaittelin kertoa teille miten syön näin offilla. Kannan myös kehityskaudella omat purkkini ja evääni paikkaan kun paikkaan, koska haluan maximoida  kehityskauden ja välttyä ylimääräiseltä rasvakerrokselta. Yksinkertaisesti viihdyn itseni kanssa paljon paremmin kevyenä ilman, että vaatteet kiristää 🙂 Tietenkin yksi vaihtoehto olisi ostaa isompia vaatteita!

Syön päivässä kolme isoa hiilariateriaa. Kaikki hiilarini koostuu puurosta 😀 Kyllä, se on vaan niin sairaan hyvää ja saan isosta vadista syödä sitä niin että napa meinaa haljeta! Puurosta on kyllä vaikea luopua kiristelykaudella!!

image

Proteiini tulee aamuisin kananmunista ja lihaproteiinista. Päivisin syön jauhenlihaa/kalaa/kanaa kera oliiviöljyn. Iltaisin 6 kananmunaa, jotka nekin on muuttuneet iltaherkuiksi, kun laittaa sekaan 5g oliiviöljyä!

Pitkin päivää syön vihanneksia PALJON! Päivässä menee helposti 2 jäävuorisalaattia, 2kurkkua, 4x 250g rasiaa minitomaatteja 😀 Nämä ovat vaan harmittavan kalliita Suomessa..

image

Suolan kanssa lotraan myös joka aterialla, päivässä menee helposti 20g. Laitan suolaa myös palautusjuomaan pari grammaa! Se tuo vaniljan maun vielä makeammaksi 😉

Vettä juon päivässä 5-6 litraa, mutta heikkouteni on funlightit ja mehukatin sokerittomat mehutiivisteet.. Lime battery kuuluu myös herkkuihini <3

Mitäs vielä tulee syötyä? No kyllä offilla käymme kerran viikossa ulkona syömässä ja saatamme herkutella 😉 Karkit ei niinkään ole mun juttu vaan kaikki suolanen ja luomu banaanilastut!!

kristaseuna

22 vastausta artikkeliin “Miten syön offilla”

  1. Moikka!
    Oon ihan viimeaikoina vasta ruvennut seuraamaan blogiasi, mielenkiintoisia tekstejä, kirjoittaisitpa vain pidempiä postauksia! 🙂
    Syötkö muita kasviksia kuin jäävuorisalaattia, kurkkua ja tomaatteja? Itse rupeisin nopeasti kaipailemaan ravintorikkaampia rehuja lautaselleni…
    Mitäpä mieltä olet myös mehutiivisteiden yms lisäainepommien runsaasta käytöstä, koetko ne mitenkään paheena?
    Kyselen siksi että kiinnostaisi tietää, miksi näin ”rajoittunut” linja nimenomaan off-kaudella, ymmärtäisin hyvin jos olisi tiukalla kisadieetillä.
    Kirpsakkaa tammikuun jatkoa! 🙂

    • Moikka!!

      Kiva kun olet alkanut seurailemaan <3
      En oikein tykkää muista kasviksista 😀 joten en syö.
      Mehutiivisteet ja pepsi max yms. on aspartaamin tuotosta, joka ei ole hyväksi esim aivoille. Myös nämä tuotteet kerää hiukan nestettä itselläni. 🙂

  2. Aika ykspuoliselta kuulostaa. Tuntuu että monet fitnessihmiset syö oikeastaan tosi suppeesti vaikka mainostavat monipuolista ruokavaliota. Kannattaa varmaa opetella syömää jotain muitakin vihanneksia ku noi mitä mainitsit. Elimistö ei saa tosta tosiaan tarpeeks tärkeitä ravinteita. Ja sokeriton mehukeitto.. Ei vaa mee mun jakeluun

    • Miten voi kuulostaa ykspuoleiselta? Pitäisikö aina olla esim kastikkeita ruuan päälle, jotta se olisi monipuolista. Vihanneksia voisin syödä muitakin, mutta perus ruokavalion runko on monipuolinen. Voisin vaihtaa halatessani puuron: riisiin, pastaan, perunaan, bataattiin.. Aika monipuolista. Ja mielummin sokeriton kun sokerinen 😉

  3. moikka krista!sulla on kiva blogi 🙂 kysyisin monta g sun 1 puuro annos sisältää?itse syön aamuisin sen 40g ja reenaan 3-4 vko,hoitajantyö ja 3 lasta joten välillä tuntuu pitäskö aamuun lisätä hiutaleita 🙂 mukavia ja reenin täytteisiä pakkaspäiviä sulle <3

  4. Ruoat tuntuu kyllä todella yksipuolisilta. Ei ole riisiä, leipää, perunaa, maitotuotteita ym. Sötkö iltapalalla 6 munaa ihan keltuaisineen päivineen? Nuohan ei ihan paras rasvanlähde ole. Muutenkin hyvät rasvat vaikuttaa olevan aika vähissä. Pitäisi saada vähintään 1g/painokilo, jos ei halua hormonitoiminnan häiriöitä tai esim kilpirauhasen vajaatoimintaa.

    Toisaalta hyvä kun laitoit nämä tänne niin bf-kroppaa tavoittelevat teinitkin ymmärtävät, miten paljon uhrauksia treenattu vähärasvainen kroppa pahimmillaan vaatii.

    • Voisin syödä leipää tai riisiä jos haluaisin 😉
      En syö 6 keltuaista vaan yhden plus oliiviöljyn. Syön paljon rasvaa pitkin päivää, joten siitä ei tarvitse huolehtia 😉
      Paljon se vaatii, joutuu mm luopumaan herkuista 6pv viikossa.. Ja muuten syödä todella paljon.

  5. Kyllä ihmiset sitten jaksavat valittaa!!!

    Mä pyrin syömään samankaltaisesti kun sä ja olen kateellinen siitä että jaksat puurtaa päivästä toiseen!

    Ja mun mielestä on kyllä tarpeeksi monipuolista.

    Ja tosta mehukeitosta, se on vaan parasta puuron kanssa. Toki sokerittomat tuotteet ei ole sinänsä terveellisiä mutta ei kyllä se sokerikaan ole!!

    Olet huippu ja odotan super innolla vlogiasi<3

  6. Moikka ! Haluisin kovasti kuntosali ja ravinto-ohjelman joka tukisi nimenomaan lihaskaavua. Olen ihan pian 18. V täyttävä tyttö, ja olen treenannut salilla jo 2 vuotta. Tiedän ravintoasioista mielestäni suht paljonkin, ja syön kiitettäviä määriä. Jossain kuitenkin mättää, ja se on lihasten kasvu. Olen luustoltani ja vartalonmalliltani ”lintumainen” eli pienikokoinen ja hoikka. Pituutta on vain 157 cm ja paino noin 43 kg. Haluisin saada siis selkeästi lihasta lisää, olematta kuitenkaan ”bulkkisika” 😀 haluan siis näyttää sporttiselta ja timmiltä. Olen yrittänyt keksiä vaikka mitä keinoja lihaskasvun tukemiseksi mutta mikään ei tunnu auttavan… Kaipaan siis kipeästi jonkun ”ammattilaisen” apua ! Olis aivan mahtavaa jos saisin jotain infoa paljon sulla ohjelmat maksaa ja onko sulla mahdollisuuksia mulle sellaisia räätälöidä 🙂 kiitos etukäteen !

  7. ” Suolan tarve on 1,3 grammaa päivässä. Määrä on pieni, ja täyttyy reilusti jos ruokavalio on monipuolinen ja terveellinen. Vaikka suola on elimistöllemme hyvin tärkeä tekijä, ei suolan syömistä tule kasvattaa rajusti ilman erityistä syytä. Suolan terveysvaikutukset katoavat, ja kääntyvät elimistöä vastaan, jos sitä syö liikaa. Suomen sydänliiton mukaan suolan saantisuositus on enintään 5 grammaa päivässä eli vajaa teelusikallinen. ” http://www.tikis.fi/ravinto/suolan-haidat-ja-hyodyt/

    Eikös tuo sinun 20g ole aivan liikaa???

    • Onpa ihana,että ihmiset jaksaa holhota 😀 Voi herranjestas. Otitko huomioon, että Krista ei syö yhtä ainuttakaan valmisruokaa,
      kastikkeita ym.eineksiä, joissa on ”piilosuolaa” järkyttävät määrät. Kun syö puhtaasti ja juo vettä paljon, on reilu suola lähes välttämätöntä, voit kokeilla 🙂

    • <3 juuri näin! kun on näin ihania lukijoita ei tarvitse aina itse kertoa faktoja 😉 kiitos!!!

  8. Minullakin osui silmään SOKERITON MEHUKEITTO.
    SINÄ TOSIAAN LIPUTAT MIELUUMMIN lisäaiineiden KUIN SOKERIN PUOLESTA??
    Lue aspartaamin ja asesulfaami-k:n haittoja..

    • Kyllä mielummin sokeriton kun sokerillinen.

  9. Voi krista, ei noin paljon suolaa!! Olet kuitenkin sen verran pieni tyttö ettet millään kyllä 20g tarpeen edestä päivässä hikoile 😀
    Runsas suola yhdistettynä vähäiseen pehmeän rasvan määrään ei tee pitkällä tähtäimellä hyvää sydämelle ja verisuonistolle. Nyt olet nuori ja homma toimii, mutta ajattele toki pidemmän tähtäimen terveysvaikutuksia 🙂

    • Onneksi vielä olen niin nuori ja kuluttavainen joten tämä suola määrä on ok :))

  10. Heippa Krista! Mulla on ollut käsitys että kun ollaan plussilla, niin kasviksia ja vihanneksia ei tarvitsisi syödä? Onko tämä vain joku minun oma käsitykseni vai tykkäätkö niistä niin paljon että halluat pitää ne mukana ruokailuissasi?=) Itse olen nyt dieetillä ja alkaa tuo vihreäsalaatti pahasti kyllästyttämään. Syön sen kanssa kyllä kurkkua ja tomaattia, mutta asjaisiko se saman asian jos söisin porkkanaa vihreän salaatin tilalla?:)

    • Moikka!

      Kyllä suosittelen aina syömään kasviksia ja vihanneksia ehdottomasti!!
      Voit syödä vaikka pinaattia,parsaa tai porkkanaa salaatin tilalla jos tökkii 🙂 tsemppiä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta