Rasvanpolttotreeni

On tullut kyselyitä voisinko kirjoittaa HIIT treenistä, tässä lyhyesti 🙂

Hiit eli High Intensity Interval Training, intervalliharjoitus.

Asianydin on saada sykkeesi nousemaan maximiin niin korkeelle, että et pysty antamaan itsestäsi enempää. Tämän jälkeen on tärkeintä antaa sykkeen laskeutua minimiin, jotta sen saa nostettua uudelleen ja rasva tirisee silmissä.

_W9U7297-Edit
Voit itse vaihdella liikkeitä ja rasitusta esimerkiksi ottamalla lisäpainoja liikkeisiin mukaan. Vaihtoehtoja on monia ja netti on täynnä erilaisia vaihtoehtoja. Itse koen HIITin  tehokkaimpana kun teen sen salitreenin päätteeksi, mutta voi tehdä myös omana treeninään silloin teen useamman kierroksen!

Itse tykkään tehdä eri kyykky hyppyjä joiden lisäksi teen vatsoja. Hien virtaus on taattu ja rasva palaa vielä treenin jälkeenkin 😉 Mikä loistava treeni näin joulun alle! Kinkun sulatus on taattu vaikka sali ei olisikaan auki.

Ohjeet treeniin:

Muista lämmitellä aluksi ja kevyet venyttelyt, jotta vältytään loukkaantumisilta 🙂

  1. Valitse 5-6 liikettä mitä teet
  2. Tee 20 toistoa per liike
  3. 3-4 kierrosta
  4. Muista palautumis aika 2-3 minuuttia, anna sykkeen laskea mahdollisimman alas

Hiit treenin voi tehdä myös kotona, joten tekosyille ei löydy tilaa!

Taas on viikko mennyt niin nopeasti ettei tosikaan! Viikonloppuni tulee olemaan rauhallinen, koska raivasin kalenterista tilaa, jotta saan kerrankin vain olla kotosalla ja nukkua pitkään, elämän suuria iloja! <3 Aijon katsoa Netflixistä vaan sarjoja ja käydä salilla. Ens viikolla onkin jo joulu!

 

 

kristaseuna

Yksi vastaus artikkeliin “Rasvanpolttotreeni”

  1. Kiitos hyvästä vinkistä! 🙂 Voiko Hiitin vetää salitreenin päätteeksi vai suositteletko pitämään ihan omana treeninään? 🙂 Kiitos jos vastailet tähän!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta