Tarakkatreeni

Pylly, tarakka, takakontti tai timanttinen kaksikko. Rakkaalla lapsella on monta nimeä ;)Paljon on toivottu postausta mun pyllytreenistä ja tässä se tulee.

Tällä hetkellä treenaan jalkoja kolmesti viikossa. Ohjelmaan ei montaa etureisiliikettä mahdu, koska ne ovat aika dominoivat jo, joten ylläpidämme etupuolta ja keskitymme takapuolen kehittämiseen! Jalkani palautuvat suhteellisen nopeasti, koska venyttelen, putkirullailen ja käyn hierojalla säännöllisesti. Jos en näin tekisi ei intensiivinen takapuolen treenaus olisi mahdollista.

image

Sarjoja per treeni on 6, toistoni 8-10 paikkeilla ensimmäiset kaksi viikkoa. Seuraavat 2 viikkoa toistot ovat 12-15. Viides viikko on lepoa, johon kuuluu kehonhuolto ja pari pumppipamppi treeniä salilla.

Lämmittelyä pakaroille!
Lämmittelyä pakaroille!

L

Lempiliikkeni:

Ota lisäpaino syliisi ja hyppää laudalta kyykkyyn, mutta kuluta laskeutumiseen neljä sekunttia. Kaikki eri kyykyt takaavat pakaran kehityksen, kun saat hermotuksen kohdilleen. Painoilla ei ole mielestäni suurin merkitys vaan tuntumalla.

Loitontaja
Loitontaja

Teen loitontajaa aina lisäpainolla. Laitteen sisälle saa hyvin 10kg kiekon sujautettua, joten painot ovat 70kg. Pidän aina 2 sekunnin pidon, jotta saan kunnon poltteen!

image

Selänojennuksessa pidän nilkkoja ”aku ankka” asennossa, jotta saan myös alaselän lisäksi yläpakaran ja takareidet supistuksen avulla töihin.

image

Pakarapotkut teen taljassa, mutta loppuun tykkään ottaa vielä nilkkapainot, niillä saan pakaran ajettua ihan loppuun!

Hyviä treenejä kaikille!
Hyviä treenejä kaikille!
Takapose on aina lopussa paikallaan ;)
Takapose on aina lopussa paikallaan 😉

Tässä oli pari lempiliikettäni. Näitä olisi vaikka kuinka paljon, mutta ajattelin tehdä postauksen osissa 🙂

Jos kiinnostusta löytyy teen ensi viikolla osan 2/2?

 

kristaseuna

9 vastausta artikkeliin “Tarakkatreeni”

  1. Toi eka kuva, ihan uskomaton kroppa… Toi eka stepiltä kyykkyyn hyppy lähtee seuraavaan treeniin testaukseen. 🙂 Osaatko sanoa, että kehittyykö kroppa ilman kovaa lihaskipua? Aloitin mun ohjelman kuukausi sitten, ja nyt yhtäkkiä seuraavan päivän kauhee kipu lähtenyt pois, toki tuntuu vähän silti. Ainiin ja ehdottomasti lisää tälläsiä postauksia!

    • Ilman lihaskipua ei isoa kehitystä kyllä synny 🙂 Kiitos <3

  2. Nonniiin jes jes! Huikeeta!:) ehdottomasti toinen osa!

    Toi on muuten jännä juttu kun välillä sanotaan että ihan helvetisti painoa vaan! Mutta se tuntuma on kyllä se number 1!

    Tuli mieleen postausidea! Ihonhoidosta! Miten sun iho on niin hyvässä kunnossa? Tosi tasainen!

    • 🙂 Ihonhoidosta en kyllä saa postausta aikaiseksi, kun pesen ja käytän yörasvaa vaan 😀 Kiitos!

  3. Tosi kiva, lisää tällaisia vaikka kaikista kropan osista mitä treenailet! Toi loitontaja asento, mikä siinä pääpointti ku huomannu et monet tekee noin, voisitko kertoo tarkemmin mikä ero että istut normaalisti ja se että nojaat noin eteenpäin? 🙂 kiitti

    • Juuri niinkuin Miia sanoi saan paljon paremman tuntuman yläpakaraan kun nojaan eteenpäin 🙂

  4. Noora: Ainakin mä saan noin eteenpäin nojatessa huomattavasti paremman tuntuman itse pakaraan ku pelkästään istumalla. Ihan huikee liike! 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta