Näin vältät flunssakauden

Pikku pakkaset ovat kovaa kyytiä rantautumassa myös Etelä-Suomen aamuihin. Myös influenssakausi on alkamassa, joten nyt on viimeinen hetki muuttaa elintapoja terveelliseen suuntaan, jotta vastustuskykysi nousee ja välttyisimme pahimmilta niiskutuksilta.

image

Tässä minun vinkkejäni flunssan välttämiseen:

  1. Vitamiinit, nyt viimeistään kannattaa ottaa nämä käyttöön. Itse käytän C-vitamiini poretabletteja dieetti karkkeinani. Kyllä kuulostaa hullulta, mutta ne ovat hyviä ja tämä tapa on siirtynyt monen ystävänikin suosioon.
  2. Terveellinen ja säännöllinen ruokailu. Ihan lähtökohtaisesti, syö 3-4h välein ja muista juoda tarpeeksi vettä. Myös tuliset mausteet kiihdyttävät aineenvaihduntaa ja herättävät mukavasti lounastauolla.
  3. Liikunta lisää vastustuskykyä, toki sanonta kuuluu ”urheilija ei tervettä päivää näe”.
  4. Stressittömyys on avainasemassa ainakin omalla kohdallani terveenä pysymiseen. Karsintojen jälkeen stressi purkautui ja olin viikon verran todella räkäinen. Yritetään siis välttää stressiä, vaikka se aina ei kovin helppoa olisikaan.
  5. Riittävä lepo. Aikuinen tarvitsee vähintään 7h unta ja mieluusti vielä mahdollisuuksien mukaan puolentunnin päikkärit kaupan päälle.
  6. Kaikki kohtuudella. Pikkujoulut alkavat olemaan jo hyvin lähellä, joten kohtuus myös juhlimiseen. Anna itsellesi vapauksia, mutta joka viikonloppuinen joulubuffet ja glögipaukut eivät tee kuin hallaa 😉 Itsellänikin olisi loka- ja marraskuun jokaiselle viikonlopulle juhlia tiedossa, mutta suurimpaan osaan aion mennä omien kippojeni kanssa.

Miten sinä valmistaudut flunssakauteen?

kristaseuna

14 vastausta artikkeliin “Näin vältät flunssakauden”

  1. Siis tarkoitatko, että syöt poretabletteja sellaisenaan? Ei nimittäin ole kovin hyväksi kiilteelle 😀

    • Tarkoitan 😀 Dieetti ”herkku” kerran päivässä, ehkä hampaani kestävät sen 🙂

  2. Itsekin mietin , lindan ja sinun tekstien rivien välistä voi huomata, että välit eivät taida olla entisellään? Ettekö olleet myös ns ”työkavereita”?

    • Olemme ystäviä 🙂 Ja teen fitnetille töitä edelleen.

  3. Lisään ehdottomasti vielä yhden asian, hyvä käsihygienia! Riittävän pitkä ja kunnollinen käsien saippuapesu sekä hyvä kuivaus on tärkeää! Ja sairaana sairastetaan kotona, eikä kuljeta ympäriinsä tartuttamassa muita.

  4. Hyviä vinkkejä! C-vitamiinin lisäksi olen ymmärtänyt että sinkki auttaa myös flunssapöpöjä vastaan 🙂
    Muakin on mietityttänyt tuo mitä aiemmat kommentoijat ovat kyselleet, että oletko vielä Linda Manuellan ystävä?

    • Sinkki on kova flunssaa vastaan myös! Olemme ystäviä 🙂

  5. Lisään listaan laadukas proteiini! Riittävä proteiininsaanti tukee hyvää vastustuskykyä. Kananmunia siis vain nassuun! Kananmuna siitä syystä että sen aminohappokoostumuksen ansiosta se on sulavuudeltaan ja imeytyvyydeltään paras proteiininlähde. Suosin suomalaisia tuotteita, joten käytän vaihdellen kananmunia, Laitilan Proegg Valkuaista ja Smoothieta (smoothiessa kananmunan valkuaista, marjasoseita ja c-vitamiinia).

  6. ystäviähän voi olla siitä huolimatta ettei joka päivä hehkuta asiaa ja lisäile someen kaverikuvia. Kyllä Kristalla varmasti on nyt fokus tulevissa kisoissa enemmän kuin vastailla ihmisten spekulointeihin kenen kanssa ollaan kaveria ja kenen kanssa ei. Ja eikös tällaiset asiat yleensä ole ihan jokaisen henkilökohtaisia mitä ei edes tarvitse kaikille jakaa..?

    Hurrrrjasti tsemppiä kisoihin, täällä yksi jännää kovasti puolestasi peukut ja varpaat pystyssä!! Olisin halunnut itsekin tulla paikanpäälle katsomaan mutta työhaastattelu meni tällä kertaa etusijalle. 🙂

    • Juurikin näin! 🙂
      Kiitos kovasti, no olet netin päässä sitten fiiliksissä mukana!! <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta