Vaaka, minäkuvamme vääristäjä!

Vaakalukema voi valehdella, mutta peili kyllä kertoo totuuden.

Paino ei kerro koko totuutta. Itsekkin olen vuosia juossut vaa’alla. Painoni on ollut viimeisen vuoden aikana 62 kg korkeimmillaan ja tällä hetkellä se on 51 kg. Bikini Fitneksessä samoin kuin normaali elämässäkin peili kertoo kaiken! Parin vuoden aikana kehonkoostumukseni on muuttunut ainakin omaan silmääni huikeasti, mutta paino ei!

Kehitys tapahtuu kun kaikki palapelin palaset ovat aseteltu oikein. Oikeaoppisella salitreenillä, niin että lihakset hermoittuvat. Ravitsevalla, riittävällä ruokavaliolla ja LEVOLLA, lihas kasvaa levossa! Monessa asiassa niin kuin kehonkoostumuksen muuttamisessakin enemmän on vähemmän, ainakin omalla kohdallani!

image
Maaliskuu 2014, 1kk ennen ensimmäisiä kisojani vs. 2 viikkoa sitten, paino 52 kg kummassakin!

Omat neuvoni kehonkoostumuksen muuttamiseen on:

  1. Syö kolmen tunnin välein. Hiilarit, rasvat ja proteiinit ovat kehollemme välttämättömiä, joten älä laiminlyö tästä kolmikosta ketään.
  2. Treenaa määrätietoisesti. 3-4 kertaa viikossa riittää, kun teet sen oikeaoppisesti. Joka treeni intensiivisesti ja ajatuksella. On turha lähteä lenkille jos näpyttelee kännykkää, tai salille jossa tauot venähtävät ystävän kanssa jutellen 😉
  3. Lepo. Kaksi treenaamatonta päivää tekee ihmeitä, joten maltti on valttia.
Kesä 2013 vs. Kesä 2015, paino 53kg kummassakin kuvassa.
Kesä 2013 vs. Kesä 2015, paino 53kg kummassakin kuvassa.

Itselläni edellisen päivän treenit vaikuttavat seuraavan aamun painoon. Jos olen tehnyt kovan jalkatreenin, voi painoni nousta helpostikkin +1kg, koska iso lihas kerää enemmän nestettä itseensä. Myös naisten hormonikierto vaikuttaa, minulla ainakin tulee +2kg naistenpäivien alkaessa.

Jätetään siis puntari rauhaan ja ihaillaan peilistä näkemäämme!

kristaseuna

15 vastausta artikkeliin “Vaaka, minäkuvamme vääristäjä!”

  1. Loistava kirjoitus, pelasti mun jalkapäivän jälkeisen alkavien naistenpäivien aamun! <3
    Sun blogikirjoitusta on alkanu odottamaam enemmän ku aamun Hesaria! 🙂

    • Ja sä sait diettiläisen liikuttumaan kommentillasi! <3 KIITOS!

  2. Oon kyllä huomannut että vaa’alla ei nykyään ole enää mitään väliä 😀 Monesti salitauon aikana on laiska ja lihava olo, mutta sitten kun käy puntarilla niin paino onkin -2kg. Sitten masentaa kun lihavan olon lisäksi lihaksetkin on surkastuneet. Sitten taas muutaman salitreenin jälkeen kun on tosi urheilullinen ja hoikka olo ja käy tsekkaamassa että onkohan sitä laihtunut, niin paino näyttääkin sen pari kiloa enemmän kuin normaalisti. En olisi ikinä ennen uskonut että painon lasku voi harmittaa enemmän kuin nousu 😀

    • Juuri näin! Ei siis stressata lukemista vaan omasta fiiliksestä 🙂

  3. Huhh! Helpotti tieto tosta jalkapäivän jälkeisestä painonnoususta. Tuskastelin eilen aamuna itsekseni kun paino oli +500g ja olin syönyt edellisenä päivänä mielestäni tosi hyvin ja ajatuksella. Tänään se oli tosin laskenut taas samoihin mittoihin, mutta ihmetytti kovasti, selvisi syy siis sillekkin. Kiitos, oli tosi hyvä postaus!

  4. Ei millään pahalla, mutta kaikki nää sun postaukset oikein huutaa, että kehukaa mua ja mun ulkonäköä. Sama homma instassa. Miten ois joku syvällisempi postaus välillä ilman puolialastomia kuvia ja ulkonäkökehujen kerjäystä? 😉

    • Todella harmillista, että sinusta postaukset vaikuttavat tuolta. Tällä hetkellä en tiedä onko aivotoimintani siinä kunnossa, että pystyisin hirveän syvällisistä aiheista kirjoittamaan, mutta kokeillaan jokupäivä 🙂 kiitos!

    • No huoh. Ei kyl tullu ainakaan mulle yhtään tommonen fiilis. Musta Kristalla on niin hyvä kroppa, että sitä sietääkin esitellä! Toiseksi, tää on Kristan blogi, joten antaa Kristan tehdä sillä mitä haluaa 😉

      Tää oli mahtava postaus! Kaikille, etenkin nuorille vois näyttää tän ja pari muuta kirjotusta samasta aiheesta. Kehonkoostumus on se asia, mitä kaikki ei tiedä ottaa huomioon. Ootan kyl niin innolla ku oma dieetti (ei kisa) loppuu ja saan alkaa kasvattaa lisää massaa, muokkaamaan kehonkoostumusta 😉

    • Kiitos! <3 tsemppiä kovasti sinne, rokki soimaan!

  5. Moi!
    Mulla ois kysymys ruokarytmiin liittyen. Olisko hyvä syyä joka päivä täysin samaan kellon aikaan esim klo 6, 9, 12, 15, 18, 21? Vai onko se niin sidonnaista ettet voisi esimerkiksi syödä myöhemmin herätessäsi aamupalaa vaikka 8 ja näin ruoka-ajat hyppäisivät kahdella tunnilla eteenpäin. Olen miettinyt tätä pitkään että onko teillä ruokarytmi sidonnaisesti kellonaikoihin vai siihen että syötte 3h välein? 🙂

    • Ei ajoilla ole väliä kun heräät niin syöt aamupalan oli se sitten 7 aamulla tai 12 iltapäivällä, mutta siitä eteenpäin syöt 3h välein niin aineenvaihdunta pysyy käynnissä 🙂

  6. Hyvä kirjoitus! 🙂 Oon samaa mieltä tosta vaa’asta. Itse olin ennen sellainen, että ravasin joka päivä vaa’alla ja jos se lukema heitteli suuntaan tai toiseen, niin sit ressattiin ja kunnolla. 😀 Nykyään en juuri käy vaa’alla, vaan mittailen ja katselen peilistä, parempi näin! 🙂

    • Kiitos ja kiva kuulla, että täällä on paljon ”vaa’an ex-orjia” 🙂 Tsemppiä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta